مشاور ایزو - صدور گواهینامه ایزو - گواهینامه دوره آموزشی ایزو - ایزو 9001 - دانلود مستندات ایزو - استقرار سیستم مدیریت کیفیت

مشاوره، آموزش ایزو، استقرار و نگهداری سیستم های مدیریت کیفیت ISO14001, OHSAS18001, ISO9001 و صدور گواهینامه SGS و BV صادرات

مشاور ایزو - صدور گواهینامه ایزو - گواهینامه دوره آموزشی ایزو - ایزو 9001 - دانلود مستندات ایزو - استقرار سیستم مدیریت کیفیت

مشاوره، آموزش ایزو، استقرار و نگهداری سیستم های مدیریت کیفیت ISO14001, OHSAS18001, ISO9001 و صدور گواهینامه SGS و BV صادرات

ISO 26000

ایزو 26000 استاندارد جهانی برای مسئولیت پذیری اجتماعی

ISO 26000 Social Responsibility

 

ایزو 26000 مسئولیت اجتماعی را به شرح زیر بیان می کند:

مسئولیت یک سازمان از تاثیرات تصمیمات و فعالیتهای خود بر جامعه و محیط، از طریق رفتاری شفاف و اخلاقی. سازمان های واقع در هر نقطه دنیا و سهامداران و ذینفعان آنها، آگاهی مناسبی  نسبت به مزایای رفتارهای اجتماعی پیدا کرده اند. هدف مسئولیت اجتماعی کمک به توسعه ی پایدار می باشد. ایزو26000، راهکاری را در زمینه اصول اساسی مسئولیت اجتماعی، مسائل و موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی و روش های ادغام و تلفیق و تبدیل رفتار مسئولیت اجتماعی به راهکارها، سیستم ها، اقدامات و فرآیندهای سازمانی ارائه می نماید.

 

ایزو26000 توسط چه کسانی ابداع گردید؟

ایزو 26000 توسط کمیته مسئولیت اجتماعی ISO/TMB  ایجاد شده است. این استاندارد با مشارکت کارشناسانی از بیش از 90 کشور و 40 سازمان بین المللی و منطقه ای درگیر در جنبه های مختلف مسئولیت اجتماعی، ایجاد شده است.

 

مزایا و مسئولیت اجتماعی برای یک سازمان:

مسئولیت اجتماعی، مزایای احتمالی بیشماری را برای یک سازمان در پی دارد. این مزایا و منافع عبارتند از:

·    ترغیب به تصمیم گیری آگاهانه تر بر اساس شناخت بهتر از انتظارات و توقعات جامعه، فرصتهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی(نظیر مدیریت بهتر خطرات و تهدید قانونی) و تهدیدها و خطرات مرتبط با عدم مسئولیت اجتماعی

·         بهبود اقدامات مدیریت بحران(تهدید)سازمان

·         افزایش شهرت سازمان و افزایش اعتماد عمومی

·         افزایش رقابت سازمان با رقبای خود که شامل دسترسی به وضعیت مالی و شریک ممتاز می باشد

·    بهبود و ارتقای رابطه سازمان با سهامداران خود و ظرفیت آن برای ابتکار و نوآوری، از طریق ارائه دیدگاهها و نگرشهای جدید و تماس با طیف متنوعی از سهامداران

·    افزایش وفاداری، صداقت و روحیه ی کارمندان، ارتقای ایمنی و سلامت کارگران زن و مرد و تاثیر مثبت بر توانایی استخدام، ترغیب و ابقای کارمندان

·    صرفه جویی حاصل از بهره وری و راندمان منبع،کاهش مصرف انرژی و آب، کاهش ضایعات، بازیافت محصولات فرعی با ارزش و در دسترس روز افزون به مواد خام

·    افزایش اطمینان پذیری و عدالت در معاملات از طریق امور سیاسی مسئولانه، رقابت منصفانه، و فقدان(عدم) فساد و رشوه خواری

·         جلوگیری یا کاهش تعارضات احتمالی با مشتریان در زمینه محصولات یا خدمات

·         کمک به دوام بلند مدت سازمان از طریق افزایش تداوم منابع طبیعی و خدمات محیطی

·         کمک به تولید کالای عمومی و تحکیم جامعه و نهادهای شهری